söndag 17 augusti 2008

Majsplättar och timjangrönsaker

Idag hade jag en sådan morgon när precis allting går fel och man har oceaner av tid men stressar ändå och får ingenting gjort - och så slutar allting med att man genomsvettig kommer FÖR TIDIGT till jobbet. Inget roligt alls, alltså. Bland annat lyckades jag gå till affären en timme innan de öppnade, och kunde därmed inte köpa potatis och grejor som jag tänkt till min lunchlåda. Jag var nämligen väldigt sugen på ugnsrostade rotsaker. Istället fick jag hitta på något med det väldigt begränsade innehållet i skåp och kyl - det blev majsplättar med skinka och dragon. Till stekte jag upp lite zuccini, morot och champinjoner med timjan, salt och peppar. Helt okej blev det, inte jättespännande och jag hade verkligen velat ha någon form av kall sås till - med mitt humör kändes det dock inte som något alternativ att ställa mig och kladda och greja och plocka fram flera burkar. Snabbt går det i alla fall, och funkar finfint att ta med sig eftersom det kan ätas både varmt och kallt.

Nu är jag på lite bättre humör, och bättre ska det förhoppningsvis bli. Mammsen bjuder på kräftor ikväll och efter jobbet och ett aerobicspass ska jag dra mig dit. Kanske får jag med mig några plommon och augustiäpplen hem.

Inga kommentarer: