måndag 4 augusti 2008

Ostkaka till middag


Jag älskar ostkaka. Ibland känns det dock för lite mäktigt att äta som efterätt tycker jag, och känslan är mer mat än godis. Nu har jag varit ensam hemma i ett par dagar (pojkvännen kommer imorgon) och ikväll passade jag på att lyxa till det med Frödinges lättostkaka till middag. Pojkvännen som är storätare av enorma mått skulle aldrig acceptera det nämligen, även om han är lika förtjust som jag - "det måste ju vara RIKTIG mat!". Med skivad banan, lite vaniljyoghurt och upptinade vinbär och björnbär blev det himla gott och alldeles lagom mättande. Det finns fördelar med att vara gräsänka!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ostkaka är riktigt gott, smakat den varianten med keso? den blir ännu mer middagsmat-aktig ;) nej, jag ha rinte provat tuben, men den kan ju vara värd att köpa, det är lite kalddigt med de där burkarna, haha. som middag har jag ätit det dock, med färskpotatis och ärtor, smaskens!

lina sa...

Åh, vad sugen jag blev! Äter typ aldrig ostkaka fast jag gillar det! måste inahndla det tror jag!

Hanna sa...

Haha, jag brukar också passa på att äta sånt som inte sambon äter när han är borta! Ostkaka är ju jättegott, fy vad längesedan jag åt det!

Anonym sa...

Absolut riktig mat med ostkaka! PÅ mina lediga dagar äter jag i princip aldrig "riktig" mat till lunch utan det blir alltid typ mannafrutti (min absoluta favorit) eller risifrutti blandat med massa frukt och bär + en macka! Himla gott :)