söndag 3 augusti 2008

Snabbt och gott med bästis


Jag och min bästa kompis skulle äta middag idag. Kravet var att det skulle gå snabbt, eftersom bästis börjar jobba sex imorgon och inte hade lust att inleda veckan med sömnbrist. Vår första idé var att köpa hem sushi. Sen kom vi på att vi bor i Lund. I normala fall råder det ingen brist på sushiställen häromkring, vi bor ju i en studentstad som inte för intet kallas "den lilla storstaden" - nio av tolv månader om året. Under sommaren dör den här stan. Således hade alla sushiställen
1. sommarstängt
eller
2. söndagsstängt.
Vad göra? Vi tog till en gammal klassiker. Färdiggrillad kyckling, sallad och creme fraiche sås. Mums vad bra det blev! Salladen gjordes med favoritkonceptet vi-slänger-i-allt-gott-vi-kan-hitta, och blev alldeles underbar. Till åt jag (inte bästis, för hon är glutenallergiker) ett fantastiskt gott bröd jag köpte alldeles nybakat i morse: tomatbröd från Mormors Bageri (bästa bästa bageriet i stan). Snabbmat at its best!

Vi testade Creme Fraiche Gourmet med smak av soltorkade tomater och fetaost till, jag hade inte ätit den innan. Som kycklingtillbehör var den fenomenal - riktigt bra! Kan verkligen också tänka mig den som grytbas, eller bara uppvärmd som sås. Den köper jag igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Thaimat är jättegott, fast godast är japansk! Gillar du sushi? ;D