söndag 17 augusti 2008

Testat: Ben and Jerry's Fossil Fuel

Ensam i TV-soffan med tända ljus och mjukisbyxorna på testade jag (på Carolinas inrådan) Ben and Jerry's Fossil Fuel igår. Hittills har jag alltså ätit Cookie Dough, New York Super Fudge Chunk och så den här - och jag måste säga att den här slår båda de andra.
Gräddglass med chokladsås, chokladdinosaurier (olika arter!) och stora bitar av mjuk, kladdig chokladkaka kan ju liksom inte gå fel. Den var god från första till sista tuggan och jag kan absolut tänka mig att köpa den igen. Chokladsåsen gjorde det lilla extra - det blev chokladglass fast roligare än vanlig "färdigsmaksatt" chokladglass. Mumsmums med de knapriga dinosaurierna mot allt det mjuka. Det enda jag egentligen saknade var någon form av nötter - då hade Fossil Fuel varit riktigt tipptopp.

Betyg: 3,75 kvadrat av fyra möjliga

5 kommentarer:

fruktsallad sa...

Suck! Varför testar alla denna glass? ;) Nu måste jag också göra det snart! Det verkar sjukt gott! :)

Anonym sa...

wohoo! visst är den mumma? jag och min pojkvän köpte phish food ikväll, men nu ångrar jag mig så sjukt mycket, haha!

Anonym sa...

Detta är en av mina favvos, jagbara älskar den! Äter upp hela lätt som en plätt ;D

Fy, jag märkte idag att jag gått över min matbudget : (

lina sa...

Är det sant? Har varit sugen att testa den där hela helgen. Cookie dough är ju min favvo, men kan mycket väl tänka mig att denna slår även den. Åååå jag måste ju testa den i veckan, kan inte hålla mig längre:)

Lisa sa...

fruktsallad: det ÄR sjukt gott. (:

carolina: haha, phish food blir nästa.

mikaela: eller hur, slurp sa det så var det slut...

lina: jag tyckte att det slog cookiedough, dte var samma glass med roligare med föer grejor i. prova! (: