onsdag 6 augusti 2008

Hemma hos mammsen

Ikväll var vi hos mamma och åt. "Nu måste jag snart börja jobba!", suckade hon och visade sin köksbänk. Där stod nybakade grötbullar med rågsikt (fantastiskt saftiga), äppelkräm på första fallfrukten, plommonpaj och ett långkok lammgryta. Dessutom hade hon städat köksskåpen och satt groddar. Det tyckte hon var ett tecken på lite för mycket tid över - jag tyckte att det såg alldeles väldigt trevligt ut!

Till middag blev det alltså världens godaste lammgryta (kryddad med indisk currypasta), couscous, grekisk yoghurt och nybakat bröd. Dessutom fick jag med mig av den vegetariska kikärtsgrytan (som hon gjort till min lillebrors kompis) till lunch imorgon. Sämre kan man ha det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

lamm är mitt favoritkött, kan använda lammfärs i tacos till och med. men det gör sig rätt bra med lite starkare kryddor, kan tänka mig att den passade med currykryddan :)

fruktsallad sa...

Gud så gott! Du får inte skriva om sådana här goda saker utan att ange recepten! ;) Älskar lamm och kikärtor!