söndag 24 augusti 2008

Mackmiddag




Jag är för trött och slö för att äta riktig middag idag. Yoghurt och mackor och choklad lockade mycket mer. Skogaholmslimpa med ost och skogaholmslimpa med leverpastej blev det. Vårt kylskåp är trots min gratismat från helgen ganska tomt, framförallt på grönsaker. Vilken tur då att det fanns alldeles perfekt solmogna, och till och med solvarma, tomater på uteplatsen - bara att plocka och skiva och lägga på mackan. Jag fick dessutom tag i några kvistar av vår timjanbuske som jag smulade på leverpastejen i brist på ättiksgurka - DET var sanslöst gott och kommer bli en vana framöver. Mackmiddag med extra piff, alltså. Inte fel alls.

5 kommentarer:

Anonym sa...

*gapskratt* Mackor är en underbar middag och om du vill ha en närmare förklaring så tycker jag att du ska läsa mitt senaste inlägg *fniss*

fruktsallad sa...

dessa härliga tomater kan jag äta som godis! Mums! Vi har haft några mogna och idag knyckte barnen några. Hrmf, jag som trodde de var mina! ;)

Anonym sa...

skogaholm är ju så gott! i all sin enkelhet. har också timjan hemma, ska prova det på leverpastej :) lät ju spännande!

Anonym sa...

Åt också mackor till middag idag, ibland orkar man bara inte. Men det går ju att göra riktigt gott ändå.

Såg riktigt gott ut i alla fall.

Anonym sa...

Äter alltid mackor till middag om ingen lagar nått annat gott åt mig:P Har verkligen inte tålamod att stå o laga mat om jag ska sitta och äta själv. Skogaholm har jag inte käkat på år o dar, men den ska bannemig köpas hem nästa gång brödförrådet är tomt! Det är ju bland det godaste köpebrödet som finns! (i mitt minne iaf..)