tisdag 26 augusti 2008

Stockholm tisdag

Nu sitter jag i pojkvännens föräldrars vardagsrum och har äntligen lyckats logga in på nätverket. Det har varit en finfin dag, och hit kom jag vid tvåtiden. På tåget blev det ärtor och tortellini, riktigt bra utflyktsmat - dessutom hemskt enkelt att fixa till.

Framme var det snart dags för mellanmål och då ville jag prova yoghurtglasstället i Gallerian som jag hört så mycket om, som alternativ till Sevvans lite väl konstgjorda variant (vilken jag visserligen knarkat hela sommaren, men ändå...). Choklad och cappuccino blev det, och det var helt okej. Inte den godaste glassen i världshistorien men som mellanmål en vardag var det absolut godkänt. Lite väl dyrt bara, 26 kronor för mellanstorleken. Pojkvännens mellanmål blev ett wienerbröd som tydligen var sagolikt gott på ett konditori i en hörna vid Biblioteksgatan. Jag drack kaffe, och det var som vilket bryggkaffe som helst.

Ikväll höll jag på att gå under av blodsockerfall och ville ha snabbsnabb mat. Vi fixade korvgryta och ris, en lite upphottad version av Korv Stroganoff (titta - jag kan faktiskt variera mitt falukorvsintag, bara jag vill!). I nästa inlägg finns beskrivning på hur vi gjorde. Imorgon bitti ska jag äta hotellfrukost med pappsen som råkar befinna sig i huvustaden på jobb. Mums vad gott det ska bli! (Om jag hittar till hotellet kvart över sju på morgonen vill säga...)

3 kommentarer:

Anonym sa...

MUMS! Och du borde verkligen testa brownies

Anonym sa...

kul att strosa runte lite i stockholm. blir det shopping också? är NÅGOT avis på din hotellfrukost :P

Lisa sa...

mikaela: JAG VET! får kanske bli till mitt födelsedagsfika om nån vecka.

carolina: massor med shopping står på schemat. det gäller att passa på!