fredag 22 augusti 2008

Tillbaka på söndag

I eftermiddag åker jag ut till en stuga i skogen och blir kvar där till söndag någon gång. Jag ska vara kursledare på en retorikkurs och det ska bli hemskt trevligt, var längesedan jag höll kurs nu. En kurshelg i en skogsstuga betyder förstås en hel massa storköksmatlagning (vi blir nog runt tjugo stycken) - jag och min kursledarkompis har planerat berg av lasagne, kycklingcurry och hamburgare. Ikväll ska vi dessutom göra världens största fruktsallad är det tänkt. Kameran följer med och på söndag får ni se om vi lyckades mätta de små liven. Ha det finfint tills dess, så ses vi snart igen!

(Kastar in en bild på min frukost, så att ni har någonting att titta på.)

Yoghurt med pumpafrön, russin och nektarin (och havrekuddar, men dem lägger jag på efter att jag ätit mackorna, annars blir de så mjuka...), rostade lingongrova med leverpastej/ättiksgurka och ost/skinka och jasminte. Nu är jag mätt och belåten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt ;D Hoppas du får en trevlig helg

Anonym sa...

ser ut som en god och bra frukost! =)

Anonym sa...

Gott med leverpastej! Hoppas du får en bra helg :)