torsdag 31 juli 2008

Vår Pad Thai-variant

Supergod och jättesnabb middag - en återkommande favorit! Jag anger inga mängder eftersom vi aldrig gör med mått (idag blev det tillexempel massor över), men vill man ha något att rikta sig efter bör man titta på såspåsen - för lite sås til för mycket annat gör såklart smaken mildare och mesigare.

Det här behöver du:
Kyckling (vi använder färdiggrillad)
Grönsaker i bitar (idag hade vi blomkål, paprika, bambuskott och lök)
Uppvispat ägg
Pad Thai-woksås (såndär i påse ni vet)
Risnudlar
Saltade jordnötter
Soja

Såhär gör du:
Woka kyckling och grönsaker i en vid panna. Tillsätt uppvispat ägg och pad thai-sås. Rör om ordentligt. Koka risnudlarna. Blanda eventuellt risnudlarna med woken (men gör det då innan du tillsätter ägg och sås), servera annars var för sig. Soja och jordnötter är nästan obligatoriska tillbehör. Mumsmumsmums!

3 kommentarer:

lina sa...

Var sååå länge sedan jag käkade pad thai! Gud vad sugen jag blev nu!

Anonym sa...

Svar: Det är inte lätt att tänka så, jag har själv haft problem med det! Men nu tycker jag att det går rätt bra :)

Hanna sa...

Åh vad det lät gott!