måndag 28 juli 2008

Utmaning

Jag blev utmanad av Lina, så jag gör väl ett försök. Alla jag ville utmana har redan blivit utmanade, så jag utmanar helt enkelt vem som helst som inte redan gjort det här.

1)Vad åt du till frukost?
Yoghurt med vattenmelon, sharonfrukt och allbran, två mackor (frukt-och nötbröd med philadelphia/ost/gurka och philadelphia/tunnskuren falukorv/gurka), Friggs Örtharmoni-te.

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv.
Jag ångrade mig. Det får man faktiskt.

3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Min vän Kristoffer.

4) Vilken färg har din dator?
Vit macbook.

5) När var du arg senast?
Oj, jag blir arg ganska ofta men nu kan jag faktiskt inte komma på...

6) Ditt bästa minne från skoltiden?
Det får nog bli alla underbart fina flickor jag träffat och fortfarande tycker hemskt mycket om.

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
Skolgympan from hell, alla intriger och all press på hur man skulle vara.

8) Yoga eller löpning?
Löpning alla gånger.

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Spaghetti Bolognese, särskilt pojkvännens.

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
Sydsvenskan, annars slinker sådant som Veckorevyn/Cosmo/Glamour ner då och då, men ingen särskild hela tiden. Hemmets Journal hos mormor är ju en annan klassiker, men det går inte att kalla regelbundet kanske.

11) Favoritkaraktär i deckare?
Jag gillar Barbara i Elizabeth Georges böcker, läser inte jättemycket deckare dock.

12) Teveprogram du aldrig missar?
Finns nog inget jag aldrig missar, men just nu är jag väldigt stereotyp i mitt tittande - Gossip Girl, Sex and the City... Ni hajar grejen.

13) Vem är du avundsjuk på?
Det beror på humör och tillfälle.

14) Din bästa revansch?
Tiden efter gymnasiet. Jag bestämde mig för att bryta med nästan allt och alla och för en gångs skull göra det JAG ville. Som jag trivs med det.

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Känner inte att jag haft tillräckligt många för att kunna utvärdera dem.

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta?
Jag kommer faktiskt inte på någonting som jag absolut aldrig, under några omständigheter, skulle stoppa i munnen (i matväg alltså, annars hade jag ju kunnat säga likmaskar eller vad som helst)... Återkommer om jag kommer på något.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Det finns många. Men jag blir så himla starstruck när jag ser en kändis (även om det är typ nån halvkänd debattör från Nyhetsmorgon liksom), så jag skulle nog inte kunna ha ett vettigt samtal med en offentlig person.

18) Kaffe eller te?
Oftast te, men det handlar mer om att jag är så usel på att göra kaffe.

19) Skostorlek?
38

20) Hur ofta är du på IKEA?
Krävs bil och jag har ingen bil. Vilket i och för sig är bra för min ekonomi, om man ser det så (alltså både avsaknaden av bil och det krångliga i att ta sig till IKEA utan en sådan)...

21) Om du hade fem miljoner över - vad skulle du köpa?
Jag hade köpt en lägenhet. Om någonting blivit över hade jag skämt bort min pojkvän och köpt alla kläder jag inte har råd med nu.

Inga kommentarer: