söndag 13 juli 2008

Köksstädning

Jag har gått och irriterat mig på våra enormt stökiga köksskåp hela sommarlovet. Framförallt eftersom röran gör att en massa grejor står oanvända i månader för att vi glömmer bort att det finns och plockar fram samma gamla pasta varje gång det ska lagas mat. Givetvis väntade jag till sista sekund (jobbet börjar imorgon) innan jag tog tag i det. Nu är det i alla fall rent och snyggt och jag har koll på det mesta. En hel del fynd gjordes i röran, bland annat några roliga kryddblandningar (garam masala, kryddmästarens blandning och en supergod fiskkrydda till exempel). Hittade en kartong kidneybönor som jag la i blöt meddetsamma, annars blir det väl aldrig av. Användningsområden för polenta, korngryn, skalad hirs med mera ska också kluras ut. Förslag mottages tacksamt!


Före


Efter

Snyggt va?

Inga kommentarer: