måndag 28 juli 2008

Mumsig lunch

Jag orkar verkligen inte äta varm och komplicerad mat i det här vädret - det behöver ju dock inte betyda att jag äter mindre gott! Idag hittade jag färska (!) kantareller på Netto som inte var allt för dyra (man kan verkligen hitta allt och inget i den affären), och så var jag så grymt sugen på tunnbröd. Det konstiga är att jag aldrig hela mitt liv haft någon grej för tunnbrödsrullar - antar att det är alla ni där ute som gör mumsiga mackor som inspirerat mig... Hursomhaver, kantareller och tunnbröd fick följa med hem. Jag fräste kantarellerna med lök, salt och citronpeppar och rullade in i ett tunnbröd. Det andra fyllde jag med massor av grönsaker, rå (!) falukorv - bästa bästa pålägget - och skånsk senap. En supergod fruktsallad med päron, sharonfrukt, vattenmelon, hallon och vinbär slank också ner.

Det var en hemskt trevlig lunch kan jag tillägga.

Inga kommentarer: