måndag 28 juli 2008

Picknick vid havet

Ett av mina favoritställen är Västra Hamnen i Malmö. Sedan i fredags har jag varit där tre gånger (tilläggas kan att biljetten kostar 30 spänn enkel resa, om jag inte har tur och kan låna pojkvännens Sommarkort...). Som picknickplats är det helt outstanding. Lååång kaj med trätrallor i "trappsteg", fantastisk utsikt, folkliv... Jag hade kunnat äta min middag där varje kväll. Idag efter jobbet mötte jag upp pojkvän och kylväska på stationen och en knapp timme senare satt vi med en massa mums framför oss. Baguette, spansk korv, mozzarella, camenbert, oliver, kronärtskockshjärtan, marinerade vitlökar, soltorkade tomater, röd pesto, vattenmelon, dadlar, vindruvor... Ni hör ju själva - ingen gräns för vilka smaskigheter han hade packat ner. Vi satt där tills solen försvunnit och ojojoj vilket alldeles underbar inledning på veckan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förr gjorde jag alltid med libabröd

Anonym sa...

vad mysigt det låter :) här i norrköping finns det ett område vid strömmen som är underbart för picknick. Det ligger mitt i centrum men det är en riktig liten oas med vatten, fina grönområden och mysiga hus :)

Frukt i maten måste jag nästan ha varje dag, älskar ju frukt och det passar bra till det mesta... både kött, grönsaker och pasta :)

lina sa...

Ser härligt ut! Jag har utmanat dig på min blogg. Kolla gärna in den!