söndag 20 juli 2008

Kyckling med gräslök, bacon och gurka

Ikväll bjöd farmor på middag. Det började med toast Skagen och slutade med Crema di Mascarpone-glass och trädgårdsplockade hallon. Där i mitten serverade hon hemskt goda stekta kycklingfiléer med bacon och nån slags dressing med gräslök. Till var det frästa gurkstavar och det var verkligen över förväntan mumsigt! Hemskt vad mycket mer gurkan smakade när den var tillagad (jag har nästan aldrig ätit det). Perfekta smakkombinationer, både jag och pojkvännen tyckte jättemycket om den här rätten. Receptet hade hon hittat i Allt om Mats Köp hem fem, en bok med enkla, snabba recept med få ingredienser som faktiskt är väldigt bra.

Update: Tack vare snälla Rebecca hittade jag både recept och bild på internet - här finns det om du är intresserad (vilket du absolut borde vara)!

2 kommentarer:

Rebecca sa...

Hihi, när jag läst frästa gurkstavar tänkte jag: det där är ett recept från AlltOmMat. Och minsann, det var det ju.
Här har du receptet, så slipper du skriva av det.
http://www.alltommat.se/recept?recipeid=6235

Lisa sa...

rebecca: haha, var roligt (: tack så hemskt mycket, ska lägga upp med detsamma!