tisdag 16 september 2008

Testat: Skånemejeriers drickyoghurt med passion/papaya/ingefära-smak

Jag fortsatte med nästa drickyoghurtsnyhet från Skånemejerier idag eftersom hallon/lakrits var så god. Passion, papaya och ingefära ska den här varianten smaka. Det gjorde den inte. Jag kände i alla fall ingen ingefärssmak alls, och den smakade mest som "gul" fruktyoghurt brukar göra. (Jag tycker generellt att man kan dela in yoghurtar i rosa och gula smaker, och inom de båda grupperna brukar de smaka ungefär likadant oavsett vad det står på paketet - så spännande tycker jag att det är med fruktyoghurt...) Det gick inte att urskilja någon tydlig papayasmak, men det där syrliga hade möjligen kunnat vara en liten hint av passionsfrukt. Missförstå mig rätt, smaken är ganska god men bara så väldigt vanlig och inte hälften så intressant som det låter. Jag köper inte den här igen alltså, särskilt inte när det finns så mumsiga sorter att välja på som hallon/lakrits!

Betyg: 1,5 kvadrat av fyra.

Bild från skanemejerier.se

1 kommentar:

Anonym sa...

ofta brukar ju sådär många olika exotiska smaker bara smaka konstgjort tillsammans. synd att den inte var god=( ja, jag stod hur länge som helst vid disken och valde kakor, haha. men dom där med smarties p åvar så gulliga så ;)