torsdag 4 september 2008

Testat: Favabönor

Jag var på Netto och handlade tidigare och såg att de fått in en hel del grejor som jag antar har med Ramadan att göra, bland annat en del konservburkar med hummus och lite olika bakverk. I en korg hittade jag spännande bönor som jag aldrig ätit - Fava beans står det på burken. De ligger i en lag av vatten, citronsaft och salt men det såg jag inte förrän jag kom hem. Hur som helst tänkte jag att det såg ut som att det skulle vara perfekta till min chili con carne och så är det roligt att prova något nytt. 6 kronor styck fick jag betala, vilket jag skulle säga är normalpris för bönor i burk.

Smaken då? Oh, så gott! Jag nallade några innan jag hällde ner dem i kylen och den där citronsaften i lagen gjorde susen. Lite tuggmotstånd, och lite annorlunda bönsmak som jag tyckte om - vet inte vad jag ska jämföra med... De fungerade utmärkt i chilin i alla fall, och gjorde det lilla extra. Jag ska absolut köpa fler burkar, för de här passar till mycket! Sallader, uppvärma i lagen som sås till något... Köp om du kommer över!

Betyg: 3,5 kvadrat av 4

1 kommentar:

Anonym sa...

Kommit på nått mer att ha de till?