onsdag 24 september 2008

Mormor i kuvert

Jag är fortfarande ganska matoinspirerad och kvällen middag blev väldigt medioker viltskavsgryta, okej men mest bukfylla efter hungrig dag med lunchslarv och stress mellan jobb och föreläsning. Därför lägger jag varken upp recept eller bild, ni får hålla er tills jag (eller pojkvän för den delen) lagar något godare!Till något roligare: igår var det för en gångs skull något trevligare än räkningar i min brevlåda! När jag hade släktfödelsedagsfika bad jag mormor om receptet på det absolut godaste brödet i världen: hennes mjuka tunnbröd lagat i stekpanna. Igår tänkte jag att nu får jag snart ringa henne så att jag kan få min abstinens stillad - och vad hittar jag då under reklamen på soffbordet? Ett litet kuvert med handskrivet recept och brev från min lilla mormor. Så himla glad jag blev - nu ska här bakas! De kommer såklart inte smaka som hennes, men kanske nånstans nära åtminstone. Annars får jag väl tigga till mig en påse nästa gång vi ses. Jag återkommer självklart med resultatet, men det lär ta ett tag för det är tydligen ett tidskrävade projekt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh vad kul! tunnbröd är nog det enda bröd jag gillar att göra, fast jag brukar göra dem i torr stekpanna typ :) som sagt, ser fram emot ditt resultat sen ;)

fruktsallad sa...

Jag går och funderar på när jag ska ha tid för tunnbröd... Det tar ju lite tid och man måste vara på alerten hela tiden. Fast då är det ännu värre med hårda tunnbröd, det drar jag mig mer för... Fast när man väl gjort det är det underbart gott! :)