lördag 6 september 2008

Testat: Ben and Jerry's Phish Food och Half Baked

Vi körde ju som sagt ett litet Ben and Jerry's-test igår kväll medan vi tittade på Little Miss Sunshine (vilken hemsk - in a good way- film för övrigt!). Jag hade hört någonstans, tror jag, att Half Baked skulle komma till Sverige i höst, men inte att den redan var här. Så var det i alla fall för i frysdisken på City Gross låg den. Givetvs följde den med hem, tillsammans med Phish Food som jag velat prova ett tag.

Phish Food
Chokladglass med marshmallowvirvlar och chokladfiskar kan bara bli en sak: s ö t t. Den här glassen var sockrig över alla gränser, fast god. Marshmallowvirvlarna på toppen var lite för smälta - mer som smet än skum - och flöt ihop med glassen, men i botten hade de bättre konsistens. Fiskarna var knapriga och lagom i storlek och chokladglassen var faktiskt riktigt god. Som sagt dock, tillsammans blev det hela (och det trodde ni inte att ni skulle höra mig säga) en aning FÖR sött och klistrigt. Nötter hade nog varit bra för att balansera lite, kom vi fram till.

Half Baked
Choklad- och vaniljglass med kakdeg och browniebitar har vi här - himla mums per definition alltså. Och det är det, men nån invänding måste jag ha ändå. Det går det inte att göra någon skillnad på vaniljglassen och chokladglassen - allt smälter ihop och smakar lite mildare choklad (vilket tyvärr nog gör att själva glassen inte är så god som den HADE kunnat vara om man smakat smakerna var för sig eller om det bara varit en av dem). Bitarna är dock HEMSKT goda och väger lätt upp glassproblemet. Jag som tycker att vanliga Cookie Dough kan bli lite enformig, men älskar degklumparna, gillade den här massor. Perfekt sega brownies och massor av både dem och kakdegen - we like.

Sammanfattningsvis är det nog dött lopp dem emellan - jag kan tänka mig att köpa båda igen men ingen av dem blev en solklar favorit. Fossil Fuel är fortfarande obesegrad längst upp på listan, I must say.

(Eftersom jag ofta skriver om budgetmat kan det ju vara på sin plats att tillägga att all mat till kvällens middag - vi var tre som åt och det är en hel del över - kostade lika mycket som våra Ben and Jerry's. DET kändes ganska bisarrt.)

Bilder från benandjerrys.com

6 kommentarer:

Anonym sa...

Blev sugen att testa half baked. Minns att jag gillade kakbitarna i strawberry swirls som jag testade tidigare i sommar.

Men jo, visst är de dyra!

Anonym sa...

men åh! då har dom redan släppt nyheten alltså! stod på hemsidan att den nya glassen skulle komma v 38. half baked alltså...spännande! ska testa!phish food är ju för övrigt galet god den med, min försa B&J jag testade. nu blev jag suuugen! hehe. tack, men vet du...glasögonen kostade bara 595:- inklusive glas! gratis typ! desstom kan man dela upp betalningen, så jag ska betala tvåhundra kronor/ månad, för även om 595 är billigt så har jag inte så mycket. smart! haha, jag fick ingen spaghetti bolognese, uan en kycklingwrap på mcdonalds istället... vi blev så sena, haha ;) men jag fick marabou nonstop när jag kom fram! wohoo! snäll manvän där... ;)

Anonym sa...

Den sista klassen har jag inte ens sett, bara i usa!! MÅSTE ÄTA DEN NU ;D

lina sa...

Har inte testat någon av de, halfed baked lät mums! Däremot testade jag äntligen fossil fuel igår, den var riktigt god. Vet dock inte om den slår cookie dough som jag fastnat rejält för!

Anonym sa...

Åh så den är här att stanna!

Jenny sa...

Haha, vad är oddsen, att när jag för första gången (och enda hittills) åt Ben & Jerry glass så var det just de två smakerna? xD
Båda dom är så sjukt goda. Bra smak vi har ;)

Kram ^^