torsdag 16 oktober 2008

Testat: Polarbröds Friskt och Fröigt

Nu har jag också testat Polarbröds, vid det här laget inte så nya, Friskt och Fröigt. Jag brukar faktiskt bli besviken på Polarbröd. De vanliga rågkakorna tycker jag hemskt mycket om (det var lyx när vi fick såna hemma när jag var liten, mmm!), och tunnbröden är goda. För övrigt... ganska trist. Extrem är jättetråkigt, och de andra "bulliknande" bröden gillar jag inte heller. Friskt och Fröigt har jag dock hört massa gott om, och jag gillar verkligen bröd med mycket frön i så jag gav det en chans förra veckan. Ganska snabbt (innan jag ens hunnit smaka det) insåg jag att brödet nog skulle göra sig bättre rostat, det hade så "fabriksbakad" konsistens - typ degigt fast inte på det goda sättet, mer på "växa i munnen"-sättet". Så jag stoppade i rosten och då blev det mumsmums! Knaprigt och så är fröna så goda när de tillagats lite - blev bra med både ost och annat pålägg på. Nu har jag ätit upp nästan hela påsen och jag har rostat alltihop. Jag är positivt överraskad, men inte helt övertygad. Bättre än Polarbröds andra bröd tycker jag, men det känns fortfarande väldigt "fabrikigt" och massproducerat (inte så konstigt, men de kan ju i alla fall FÖRSÖKA låtsas att det inte är så...). Det är mest själva fröna som gör grejen liksom, och de är inte överdrivet många. Utan dem är det samma vanliga bröd.

Bild från www.polarbrod.se

1 kommentar:

Anonym sa...

håller precis med! tunnbröd och polarkakor ska dewt vara. har ite testat friskt & fröigt än, men jag vet inte om jag vill heller ;) känns som att det påminner om en massa andra sorter bara :p