söndag 19 oktober 2008

Söndag

Idag har varit en så väldigt bra söndag. Det började med mysfrukost och yoghurttest (som jag återkommer till om några dagar när jag provat fler gånger), fortsatte med en otroligt välbehövlig tur till Ikea och så lite äppelplock hemma hos mamma och pappa - Ingrid Marie-trädet hade så sjukt mycket frukt! När jag var yngre var det absolut tråkigaste jag visste att typ plocka äpplen eller hjälpa till i trädgården på andra sätt, riktigt riktigt supertrist tyckte jag att det var. Men nu... det var faktiskt ganska mysigt. Och så fick vi ju en hel kasse äpplen med oss hem också. Nu har jag ägnat ett par timmar åt att skruva ihop skrivbord och lampor och grejor och det blev jättefint! Tänk att ett par kuddfodral kan göra sån skillnad. En hylla ovanför köksbordet där kokböckerna ska stå bara, så blir det alldeles perfekt härhemma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har inget äppelträd men jag känner igen historien, hatade att plocka bär och sådant när jag var liten, men när mamma berättade för några veckor sedan att de gjort just det ville jag åka hem och göra det med dem.