måndag 4 augusti 2008

Krämig pastasallad med kyckling och curry

Det är alldeles tokigt vad mycket inspiration ni ger mig! Känns som om jag länkar någon i varenda inlägg - och inte mig emot, ni är ju så bra!

Hursomhaver, häromdagen gjorde Hanna en krämig pastasallad som såg så god ut. Efter gårdagens middag hade jag kyckling över och jag har varit sugen på penne, av allt i världen, i flera dagar. Framför mig såg jag en krämig historia med penne, kyckling, majs, paprika, ärtor och curry. Muuums. Så här gjorde jag, och resultatet blev faktiskt riktigt gott!

Det här behöver du till en portion:
100 gram okokt pasta
Kall, tillagad kyckling i bitar
Gröna ärtor
Majskorn
En fjärdedels paprika
En fjärdedels rödlök
En par centimeter gurka
Valfri mängd avrunnen yoghurt (beroende på hur kladdigt du vill ha det hela, jag använde nog knappt en dl)
Tomatpuré
Curry
Salt och peppar

Såhär gör du:
Koka pastan. Om du använder frysta ärtor och majskorn kan du låta dem koka med de sista minutrarna, mycket smart. Häll av kokvattnet och spola pastan så att den svalnar helt. Hacka paprika, rödlök och gurka. Blanda pasta, majs, ärtor, kyckling, paprika, rödlök och gurka i en skål. Rör ner nån matsked tomatpuré i den avrunna yoghurten. Smaka av med curry, salt och peppar. Häll dressingen över pastasalladen och se till att det hela gosar ihop sig ordentligt. Gottgottgott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

nu blir jag också sugen på penne! haha :P är inte det skumt? att man kan bli sugen på en pastaform, haha :P

Anonym sa...

Åhhh.. ser ju supergott ut! Älskar pastasallad med kyckling!

Hanna sa...

Det där ser riktigt gott ut! Fasen, nu vart jag hungrig igen. =D