söndag 3 augusti 2008

Asiatiskt to-go

Vid stationen i Lund har Asia Express precis öppnat. Jag som gillar asiatisk snabbmat mer än annan snabbmat tycker det är alldeles ypperligt. För 49 kronor får man välja nudlar eller ris plus två rätter och en sås. Ofta finns det ett par-tre grytor att välja mellan och ett antal friterade grejor (räkor, kyckling, vårrullar och sånt). Igår umgicks jag som sagt med min syster och på väg hem stannade vi där. Jag tog ris, kyckling i röd curry och kokosmjölk (jag tar ALLTID den, sjukt god), vegetariska vårrullar och världens mumsigaste jordnötssås. Syster tog nudlar, friterade räkor, friterad kyckling (med curry och, som hon mycket uppmärksamt var duktig nog att märka, ingefära). Jag var fruktansvärt hungrig - ändå har jag hälften av riset kvar i kylen. Hemskt gott, hemskt prisvärt och bästa snabbmaten om ni frågar mig. Go there!

Inga kommentarer: