måndag 4 augusti 2008

Ben and Jerry's på egen hand

Jag skrev ju om min nytända glassförälskelse i ett tidigare inlägg. Då tipsade Rebecca om att köpa vanlig vaniljglass och göra sin egen "Ben and Jerry's" med favoritingredienser. Jag tyckte det lät som en utmärkt idé och i lördags var ju lillasyster här på besök - ett utmärkt tillfälle för sådana barnsligheter. Vi gick verkligen wild and crazy, kan man säga. Varsitt paket vaniljglass (såndär lättglass för att inte alldeles försmäkta), chocolate chip cookies, marshmallows, vaniljfudge och jordnötter vispades ihop med elvisp. Sen ringlade vi smält choklad på toppen, och så in i frysen en stund. Det var GUDOMLIGT gott. Det var liksom glass som i princip bara bestod av bitar (tänker på dig, Carolina - you should try!) och bara bitar av sådant man tycker om. Vansinnigt mäktigt förstås, men det är ju hela poängen. Dessutom var det kul att kladda lite ordenligt i köket, för det var verkligen glass och smält choklad överallt när vi var klara. Do it do it do it!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad gott det låter! Har aldrig tänkt på att göra egen tidigare.

Anonym sa...

GUD VAD GOTT, vilken SMART ide, detta skall jag med testa :D

Anonym sa...

men herreguud! jag ska testa snarast! hade tänkt att köpa en B&J tills ikväll, men det här var ju en mycket bättre idé... ;)