fredag 22 augusti 2008

Indiskt innan jag åker

Jag hinner med ett inlägg till innan jag åker. Eftersom jag och pojkvännen jobbat om varandra hela veckan och jag är borta i helgen och han åker till Stockholm på måndag och vi tränat ett långt styrketräningspass lyxade vi till lunchen. Det blev indisk buffé på en restaurang vid Bantorget här i stan. 75 kronor, rimligt för ät-så-mycket-du-vill-koncept tycker jag. Det roliga är att jag ätit på den restaurangen två gånger innan (när jag var vegetarian ska tilläggas) och då inte alls tyckt om maten - bara starkt tyckte jag det var då. För några månader sedan recenserade Sydsvenskan indiska ställen i Malmö och Lund och då fick det här högsta betyg - de var lyriska över det mesta. Därför har jag tänkt ge det en chans till och idag blev det alltså så. DET VAR SUPERGOTT! Inte alls bara starkt, utan jättemumsigt! Kyckling i sås (som var så mör att man kunde skära den med gaffeln), köttfärsgryta, potatis i sås, ris, vegetariska grytor, nudlar, papadum-bröd, jättegod kikärtssallad, jättegoda inlagda morötter... Ni hör ju själva, otroligt smakrikt och jättefräscht. Dessutom var personalen väldigt trevlig och tillmötesgående - pojkvännen fick dåligt kaffe och då fick vi båda vårt kaffe gratis (efter att han fått nytt såklart). Skönt att ha ännu en restaurang att gå till här i Lund, hittills har vi bara haft ett par som funkat både kvalitets- och budgetmässigt. Kommer ni förbi, gå dit - Bantorget var det alltså! Nu är jag ännu mer redo för kurs!

6 kommentarer:

Hanna sa...

Åh vad gott det låter. Jag älskar indisk mat! Hoppas att du får en trevlig helg!

lina sa...

Indisk mat är mums!!! Var längesedan jag åt det nu, men jag är bra sugen! Trevlig helg på dig!

Viktoria sa...

Grannarna och jag pratade om just den restaurangen igår! Jag åt en rätt halvdålig lunch där för minst fem år sen... De sa att maten på kvällen är jättebra. Och efter att ha läst dej tänkte jag också prova (med barnen?).

Anonym sa...

Indisk mat är den bästa utländska maten tycker jag och jag skulle himla gärna vilja åka till Indien och äta den "på riktigt"! Hoppas du får en jättetrevlig helg!

Anonym sa...

saknar en indisk restaurang här i västerås. jag gilalr faktiskt den osm finns i kungshallarna i stockholm, den finns i kista gallerian också. älskar deras chicken tikka. så himla fina färger i den rätten. och naanbröd. MUMS! och 75 kronor, det är ju jättebra för sådan bra mat! :)

fruktsallad sa...

Vad gott! Jag är sugen på att gå och äta indiskt men tvekar att göra det med barnen...